Holiday di Bukit Gambang Waterpark Pahang

Haritu mase cuti merdeka baru-baru ni, family aku ade la buat ala-ala family day gi BGRC a.k.a Bukit Gambang Resort City a.k.a Bukit Gambang Waterpark. Saje seronok2 bawak anak2 sedare main air time cuti sekolah...Bukit Gambang Waterpark ni dkt je dgn Kuantan. Tapi Kalau nak gi BGRC tu, sewa je homestay dkt area BGRC tu je. Berlambak..Cuma kalau nak pegi time cuti umum better tempah awal2 sebulan atau dua bulan awal..sebab penuh beb..aku haritu nasib2 je dpt sebuah homestay masetu..RM150 satu malam..ok la tu drpd kena sewa hotel beratus ratus hinggit tuuu..Homestay dkt area BGRC tu tak sampai seminit je dah sampai waterpark tu. Murah2 homestay situ kalau nak dibandingkan dgn resort dlm BGRC tu kan... Nnti aku bagitau sbb ape aku ckp sewa homestay dkt dgn bgrc drpd sewa dkt Kuantan.. 


dlm video tu antara resort n hotel dlm waterpark tu.. mmg lawa lerr tapi harga pun lawo..

So aku pergi sane haritu 29-31hb Ogos 2020. Mentang2 PKPB kan berjalan la ye..Tapi ape2 pun SOP masih dijaga. Pakai mask muka and jaga jarak. Tiket masuk dia takdelah mahal sangat . Tiket dewasa dlm RM23 tak silap aku. tiket kanak2 dlm belas2 je dalam RM15 centu..Utk warga emas 60thn ke atas, dia ikut harga kanak2. mase aku beli tiket tu ade discount 18% sempena diorang beroperasi semula lps tutup haritu sbb PKP. Kalau harga biase tak sure maybe dlm Rm 30 something kut utk dewasa..Kalau nak maklumat lanjut psl BGRC ni boleh tgk website dia. ni link dia  https://bgrc.com.my/ .                                                                       

                                           

                          SOP masih perlu diikuti ye guys..suhu diperiksa dahulu and scan code sblum masuk :)

BGRC ni lebih kurang lost world of Tambun dkt Ipoh je... Dia ada night safari jugak. Cuma musim pkpb ni dia tak bukak waktu malam. Waktu siang tak sure...mcm ade dia ganti bukak waktu siang tapi tak sure..mcm ade dgr dia ckp mcm tu haritu mse kol customer service BGRC haritu😂...Tkpelah korang tanye jelah depa nanti ye haha aku x igt dah...

So bawah ni aku nak share sikit video aku main gelongsor air dgn abg aku hahaha...


BGRC ni kawasan sekitar dia dikelilingi pokok2 tau..Tempat main dia best cumanya servis dia tersangatlah tidak best ye anak2...Stress aku mse sampai situ... Kitorang tak tau yg dkt Bukit Gambang  Waterpark tu kena booking pondok siap2 utk tempat duduk sebelum masuk situ. Mase order ticket on9 tu depa x inform psl tu and mse kitorang tebus tiket dkt kaunter pun pekerja dia x inform psl tu pun.,.. Tersangat lah x efisien...Igt semua org tau psl benda tu...hello BGRC... yg dtg tu bkn nye semua org pahang tau ke idokkk..yg dtg tu dari satu malaysia...haiyaaaa...kat situ aku tgk management dia teruk sikit...Sudahnya kami pun duduk je lah tepi2 dkt atas pasir berlapik tikar yg dibeli kat situ berharga 30 lebih tak silap aku utk satu tikar..hampehhh betuiii..

Ha...musim pkpb ni kalau nak pegi situ better beli tiket on9 sbb haritu mse kol depa ade ckp ade had kemasukan utk masuk ke situ dlm sehari dlm 5000 org je... so kalau korang dh sampai situ baru nk beli tiket tibe2 dh habis.. kirim salam je lah haha. tapi haritu mse aku pergi mcm lebih je drpd 5000 org dlm tu hahah..mcm dkt 10k org je huhu...tapi ape2 pun beli je lah on9 kalau nak pegi situ..just to be safe  drpd dh sampai tibe2 tiket dh habis..sedih...

Jarak dari pekan Kuantan ke waterpark tu ade la dlm 20-25 minit..agak jauh jugak la...and lagi satu..waterpark tu bukak pukul 9.30 pagi tak silap..so better korang pegi awal before 9.30 pgi sbb ape sbbnye korang kena beratur utk tebus gelang nk masuk dlm tu yg korang beli tiket on9 tu..dah la kaunter nk tebus gelang utk tiket yg dah dibeli on9 dgn kaunter utk org yg baru nak beli tiket walk-in tu kaunter yg sama.. Bukan ke tak efisien namanya...buat la asingkan..so kalau korang dtg lambat, ha kering la korang kena beratur pjg2 sama2 dgn org yg baru nak beli tiket mase tu..padahal kita dh beli on9 patutnya pergi sne terus tebus je lah kan..takde la makan masa..haihhh.. ni jugak salah satu sistem pengurusan tak efisien dkt BGRC..

Ha inilah keadaannya korang kena beratur utk tebus tiket dkt kaunter..ni ok lagi ..tapi ni baru pkl 9.30 dh ramai mcm ni beratur kat kaunter tiket..kalau lagi lambat korang sampai lagi pjg la korang  kena beratur...

Comments